Video: Nytænkning af feedback, der understøtter studerendes læring

Nu kan du se eller gense forelæsningen om, hvordan studerende kan lære mere af den feedback de får. CED havde fornøjelsen af at præsentere professor David Boud, der blandt andet fremhævede vigtigheden ved, at feedback peger fremad og gives i god tid, så den studerende kan nå at implementere den i sit fremtidige arbejde.

Professor David Boud er en af de mest citerede forskere internationalt inden for videregående uddannelse med et Google Scholar h-indeks på 101. Han fortæller blandt andet, at feedback skal være fremadsynet og ikke blot en kommentar til en afsluttende karakter, så den studerende kan implementere den i sit fremtidige arbejde. Foto: Nina Adolfsen, CED

Professor David Boud fra Deakin University i Australien gav gode råd til undervisere og undervisningsudviklere om, hvordan de studerende kan lære mere af den feedback de får ved et arrangement på Aarhus Universitet den 10. januar 2023.

Vil du vide mere?

Du kan læse mere om forelæsningen og workshoppen i artiklen Studerende vil have mere, undervisere synes, de giver mere end nok: Derfor har vi brug for en feedback-revolution i Aarhus Universitets uafhængige universitetsavis Omnibus.(Oprindelig: "Jeg samarbejder med kolleger om uddannelsesudvikling.")

Hvis dit underviserteam, sektion eller institut er interesserede i at diskutere og designe feedback-processer, kan CED facilitere en 2-3 timers workshop om feedback for undervisere på AU.

Kontakt Annika Büchert Lindberg (annikabl@au.dk | +45 60 20 27 56) for at høre nærmere.