Konference om digitale kompetencer i fremtidens undervisning og uddannelse

Hvordan påvirker den digitale udvikling vores fremtid? Hvilke fagspecifikke digitale færdigheder og kompetencer er afgørende for, at vi kan navigere i denne forandring? Og hvordan udvikler vi disse kompetencer på de humanistiske og samfundsvidenskabelige uddannelser? Alle er velkomne, når vi den 3. oktober 2024 dykker ned i netop disse spørgsmål.

På billedet står der Digital Curriculum Closing Conference, 03 OCT 2024
Alle er velkomne, når 'Digital Curriculum Closing Conference' finder sted den 3. oktober 2024 i Aulaen på Aarhus Universitet. Illustration: Savhannah Schulz, CED

Den 3. oktober 2024 afholder vi konferencen Digital Curriculum Closing Conference i Aulaen på Aarhus Universitet og alle er velkomne.

Dagen markerer kulminationen på et fireårigt tværinstitutionelt projekt, hvor ni fakulteter fra fem danske universiteter har arbejdet sammen om at integrere digitale kompetencer i undervisning og curriculum, så de studerende bliver godt rustet til fremtidens samfund og arbejdsmarked. Du kan læse mere om projektet Digital Curriculum her.

Konferencen vil fokusere på fire perspektiver:

• Digitalisering af samfundet: Hvordan former digitaliseringen vores dagligdag? Og hvilken påvirkning har det på kandidater fra humaniora og samfundsvidenskab?
  • Forskningsintegration i uddannelserne: Hvordan har digitalisering fordret nye forskningsemner og -metoder? Og hvordan bidrager studerendes deltagelse i forskningsprojekter til både videnskabelige og joborienterede digitale kompetencer?
  • Uddannelsesudvikling: Hvordan kan digitale kompetencer integreres i curriculum? Og hvordan påvirker de undervisningspraksisser?
  • Støtte og kompetenceudvikling: Hvad kræver digitaliseringen i forhold til støtte og kompetenceudvikling til undervisere? Og hvordan kan det organiseres?

Vi håber, at I har lyst til at deltage i en spændende dag, hvor vi vil udforske digitale kompetencer og deres betydning for fremtiden.

Læs mere om og tilmeld dig konferencen her.
Tilmeldingsfrist: 29. august 2024

Konferencen afholdes på engelsk.

Aarhus Universitet
Aulaen (bygning 1412)