Gå hjem-møde: MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser

Torsdag den 8. februar 2024 kl. 15:00 inviterer Centre for Educational Development til et gå hjem-møde i anledning af udgivelsen af bogen ’MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser’.

Gå hjem-mødet finder sted i bygning 1910, lokale 228, ved Trøjborgvej 82-84, 8000 Aarhus C. Foto: Lars Kruse, AU Foto
De syv lægeroller beskrevet af Sundhedsstyrelsen danner grundlaget for, hvilke kompetencer en læge skal have i Danmark. Denne bog drejer sig om lægens rolle som underviser. Omslag: Julie Panton, Julie Panton Studio

’MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser’ er en forskningsbaseret håndbog, der giver den medicinske underviser en indføring i pædagogiske principper og metoder til at tilrettelægge og gennemføre undervisning, der er studenteraktiverende, patientcentreret og hænger sammen med konkrete læringsmål og eksamen.

Ved gå hjem-mødet vil bogens redaktører og nogle af bidragsyderne holde korte oplæg og involvere deltagerne i refleksioner og drøftelser om lægens rolle som underviser.

• 15.00: Velkomst, kaffe og kage
  • 15.15: Oplæg: Medicinsk didaktik – et overview
    Oplæg og refleksioner ved bogens fagredaktører Mette Krogh Christensen og Louise Binow Kjær, Centre for Educational Development, Aarhus Universitet
  • 15.40: Workshop: Selvreguleret læring – en strategi for livslang læring
    Mikro-workshop ved Rune Dall Jensen, MidtSim og Institut for Klinisk Medicin, Aarhus Universitet
  • 16.05: Pause
  • 16.15: Workshop: Feedback – hvordan tilrettelægges og gennemføres forskellige former for feedback i klinisk undervisning?
    Mikro-workshop ved Bente Malling, Aarhus Universitet og Jane Ege Møller, Institut for Klinisk Medicin, Aarhus Universitet
  • 16.45: Bogreception og mulighed for at købe bogen til en favorabel pris

Du kan tilmelde dig her