Gå hjem-møde: Inkluderende læringsmiljøer

Mandag den 7. oktober 2024 kl. 15:00 inviterer Centre for Educational Development til et gå hjem-møde om inkluderende læringsmiljøer. Her vil vi blandt andet præsentere værktøjer og metoder til at skabe undervisning, der tilgodeser alle studerendes behov.

Kvinde med høretelefoner ser medieindhold på en bærbar computer på en terrasse om vinteren
Foto: Colourbox.com

På dette gå hjem-møde vil du få indsigt i, hvordan du kan bidrage til at skabe et undervisningsmiljø, hvor alle studerende har lige muligheder for at deltage og lære.

Vi vil fremlægge aktuelle tal og statistikker om området og præsentere både pædagogiske og didaktiske strategier til at skabe et mere inkluderende læringsmiljø.

Målet er at skabe en dybere forståelse af, hvordan du kan bidrage til at skabe et undervisningsmiljø, hvor alle studerende har lige muligheder for at deltage og lære.

• 15.00 -15.10: Velkomst og introduktion
    Vi står klar med kaffe og kage.

• 15.10-15. 25: Overblikket – Nationale og lokale tendenser på området
    Aktuelle tendenser og statistikker omkring studerende med funktionsnedsættelse på videregående uddannelser.

• 15.25-15.45: Hvilke støtteforanstaltninger er essentielle for studerende med læringsvanskeligheder?
    En gennemgang af de vigtigste faktorer, der påvirker studerende med læringsudfordringer, og hvordan vi som undervisere kan støtte dem.

• 15.45- 16.00: Pause
    Tid til netværk og uformel snak.

• 16.00-16.30: Hvordan kan vi arbejde med inkluderende læringsmiljøer individuelt og kollegialt?
    Praktiske eksempler og strategier til at fremme inklusion.

Pædagogisk konsulent Simon Jensby vil stå i spidsen for gå hjem-mødet. Til daglig beskæftiger han sig især med overgange i uddannelsessystemet fra ungdomsuddannelse til universitetet, med særlig fokus på trivsel. Han har tidligere både undervist i gymnasieskolen, arbejdet som selvstændig high performance-konsulent og mentaltræner samt været en del af Team Danmarks udviklingsnetværk.

Tilmeld dig arrangementet her
Tilmeldingsfrist: 2. oktober 2024