Aarhus Universitets segl

Udviklingsforløb om pædagogisk brug af Generativ AI i undervisning

Lokale forløb

Vi tilpasser gerne forløbet til lokale forhold. Kontakt kursusleder Tom Gislev for yderligere information.

I dette forløb vil du arbejde med avancerede prompting-teknikker, og vi vil diskutere de studerendes kompetencer inden for generativ AI. Endvidere vil du arbejde indgående med design og afprøvning af læringsaktiviteter i din egen undervisning. Forløbet består af en indledende workshop, to afprøvningsforløb med en online vejledningssession samt et afsluttende symposium.

Læringsmål

Efter forløbet vil du være i stand til at:

  • Identificere og beskrive, hvordan generativ AI kan understøtte læringsaktiviteter i kontekst af din egen undervisning.
  • Beskrive hvorledes læringsaktiviteter kan understøtte de studerendes udvikling af AI-forståelse.
  • Designe læringsaktiviteter, hvori der indgår brug af generativ AI.
  • Afprøve og forbedre læringsaktiviteter i din egen undervisning.
  • Dokumentere læringsaktiviteter afprøvet i din egen undervisning.

Indhold

Indledende workshop

Den indledende workshop vil bestå af følgende:

  • Avanceret prompting.
  • Studerendes kompetencer.
  • Design af læringsaktiviteter med generativ AI.
  • Gennemgang af det videre forløb.

Første afprøvning

Den første afprøvning vil bestå af følgende:

  • Færdiggørelse af læringsaktiviteter.
  • Afprøvning af læringsaktiviteter i din egen undervisning.

CED’s konsulenter vil stå til rådighed med vejledning og sparring igennem hele peioden for denne afprøvning.

Midtvejs statusmøde

Deltagere og konsulenter mødes for at drøfte erfaringer fra første afprøvning.

  • Udveksling af erfaringer.
  • Hvad var svært? Hvad gjorde det lettere?
  • Studerendes modstand og accept.

Anden afprøvning

Den anden afprøvning vil bestå af følgende:

  • Genbesøg og eventuel iteration af læringsaktiviteter.
  • Afprøvning af læringsaktiviteter i din egen undervisning.

CED’s konsulenter vil stå til rådighed med vejledning og sparring igennem hele perioden for denne afprøvning.

Symposium

Deltagere og konsulenter mødes for at afslutte og evaluere forløbet:

  • Præsentation af læringsaktiviteterne.
  • Opsamling af deltagernes erfaringer med at arbejde med generativ AI i undervisningen.
  • Diskussion af næste skridt i forhold til at arbejde videre med generativ AI i undervisningen.

Skræddersyede forløb

Forløbet tilbydes også til hele afdelinger eller uddannelser. Vi afholder gerne workshops ude på afdelingerne, og indgår i dialog om at tilpasse dem til lokale forhold og ønsker. Kontakt kursusleder Tom Gislev for yderligere informationer.

Datoer og tilmelding

Tilmeldingsfrist: 15. oktober 2024 kl. 08:00


Indledende workshop
29. oktober 2024 kl. 09:00-13:30
Bygning 1910, lokale 228
Trøjborgvej 84, 8000 Aarhus C


Første afprøvning
Uge 44 - uge 46


Midtvejsmøde (Online)
13. november 2024 kl. 13:00-16:00


Anden afprøvning
Uge 46 - uge 49


Symposium
14. januar 2025 kl. 13:00-16:00
Bygning 1911, lokale 320
Trøjborgvej 88, 8000 Aarhus C

Info

  • Fakulteter: Hele AU
  • Målgruppe: Instruktorer, ph.d.-studerende, DVIP, adjunkter, postdocs og senior VIP
  • Sprog: Dansk
  • Omfang: Cirka 15 timer
  • Format: Miks af workshops med fysisk fremmøde og online møder og vejledning
  • Medbring: Computer
  • Kapacitet: 10-30 deltagere
  • Forudsætninger: Der forudsættes en grundlæggende forståelse af og erfaring med generativ AI. Deltagere der har gennemført CED’s introduktionskurser om generativ AI i undervisningen, vil være godt rustet til at deltage i forløbet. Det anbefales også, at man har udfører undervisning under forløbet, så man kan afprøve undervisningsaktiviteter.

Kursusleder

Kursusadministrator