Uenighed og ubehag er nogle gange en naturlig og nødvendig del af læringsprocesser. Ikke desto mindre kan selv den mest erfarne underviser opleve konfliktfyldte og udfordrende situationer i undervisningen. Studerende kan være stressede, overvældede eller have forskellige forventninger og præferencer til, hvordan der skal undervises, hvilket kan få dem til at klage over eller forlade din undervisning. Konflikter om hvordan man lærer og samarbejder kan påvirke gruppearbejdet, og studerende kan opleve angst eller stressreaktioner, der kan påvirke eksamenssituationer negativt.
Denne workshop skaber et rum for at diskutere udfordrende oplevelser på baggrund af relevante cases, og giver dig en ramme, samt udvalgte værktøjer og ressourcer, til at finde veje fremad, der passer til dine behov, ressourcer og lokale kontekst.
Efter dette kursus vil du være i stand til at:
Kurset er tilrettelagt som en workshop med elementer af case-arbejde og gruppediskussion samt oplæg, der introducerer relevante rammeværk og teknikker
Kurset følger niveau 3A og 3D i Dansk ramme for meritering af universitetspædagogiske kompetencer.
Kurset fokuserer således på undervisningskompetence såvel som samarbejde med studerende om læringsmiljøet.