NIVEAU 1 | NIVEAU 2 | NIVEAU 3 | KATEGORIEN FOR SÆRLIGE UDDANNELSESOPGAVER | |
---|---|---|---|---|
UNDERVISNING | Underviseren/den videnskabelige medarbejder: - kan under vejledning tilrettelægge og gennemføre enkelte undervisnings- og vejledningsaktiviteter med fokus på de studerendes læring | Den videnskabelige medarbejder: - behersker fagets centrale undervisnings- og vejledningspraksisser og kan selvstændigt tilrettelægge og gennemføre undervisning, vejledning og undervisningsforløb under hensynstagen til såvel faglige mål som de studerendes læringsforudsætninger | Den videnskabelige medarbejder: - behersker et bredt spektrum af undervisnings- og vejledningspraksisser - kan udvikle, nytænke og afprøve undervisnings- og vejledningspraksisser | Den videnskabelige medarbejder: - kan analysere, tilrette, gennemføre, evaluere, forbedre og nyudvikle undervisningsforløb, uddannelseselementer eller hele uddannelser - kan indgå i og påtage sig ansvar for universitetspædagogisk udvikling og nytænkning |
EKSAMEN | - kan under vejledning tilrettelægge og gennemføre prøver i henhold til de faglige mål | - kan selvstændigt planlægge og gennemføre og evaluere eksamen i henhold til de faglige mål | -behersker forskellige eksamensformer og kan vurdere, om den valgte eksamensform er hensigtsmæssig - kan udvikle og gen- og nytænke eksamensformer | - kan udvikle nye og innovative eksamensformer - kan påtage sig et ansvar for, at nye eksamensformer udbredes på institutionen |
KVALITETSSIKRING | - kan under vejledning bidrage til undervisningsevaluering af egen undervisning og vejledning og diskussioner om evalueringens betydning for udvikling af undervisning og vejledning | - kan systematisk arbejde med at udvikle egen undervisning og vejledning på baggrund af undervisningsevalueringer | - kan udvikle og afprøve nye formater for evaluering af egen undervisning og vejledning | - kan bidrage innovativt og systematisk til udvikling af undervisningskvalitet, så institutionens undervisnings-, vejlednings- og uddannelsespraksis bedres |