Jeg er en tværfaglig forsker med en uddannelse i både filosofi og kognitiv neurovidenskab. Som forsker arbejder jeg empirisk med erfaring inden for både kvantitative og kvalitative tilgange og en specialisering i den mikrofænomenologiske metode. Jeg har arbejdet meget inden for kunst og har udforsket og samskabt publikumsoplevelser og kunstneriske processer inden for rammerne af flere kunstvidenskabelige samarbejder. Min dybe passion for undervisning har endelig fået mig til at flytte til forskning og uddannelse inden for videregående uddannelser, hvor jeg er med til at designe og studere inkluderende transformative læringsrum.
I øjeblikket beskæftiger min forskning sig med emnet inklusion i lærings- og arbejdsmiljøer med fokus på videregående uddannelser. Jeg er interesseret i at undersøge, hvad der fremmer og hæmmer følelsen af at høre til og trives hos studerende, undervisere og forskere, og hvilke værktøjer og tilgange der hjælper med at skabe rum, der giver mulighed for bæredygtig væren og forandring, også i vanskelige tider. Jeg arbejder hovedsageligt empirisk og er specialiseret i den kvalitative interview- og analysemetode mikrofænomenologi, som jeg har anvendt både i multimetode-setups og som et selvstændigt værktøj i laboratoriet og i felten til at udforske subjektive levede erfaringer. Teoretisk er jeg inspireret af transformativ pædagogik, kreativitetsstudier, queer-, dekolonial- og handicapstudier samt positiv feminisme.
I min nuværende ansættelse underviser jeg på det universitetspædagogiske program med fokus på undervisning i små klasser (https://ced.au.dk/en/courses/university-pedagogical-programme) og udvikler kurser omkring inklusiv undervisning og supervision.
Jeg underviser desuden i og er ansvarlig for TECTU Education-programmet, der er åbent for AU's kandidat- og ph.d.-studerende, se her: https://www.trainingect.com/
Tidligere har jeg fungeret som underviser og vejleder på studieprogrammerne i kognitiv videnskab, kognitiv semiotik, lingvistik og antropologi på BA-, MA- og ph.d.-niveau, der dækker indhold fra eksperimentelt design og kvalitative metoder til kognitiv æstetik.
På grund af min sjældne specialisering i mikrofænomenologi er jeg samarbejdspartner, konsulent eller rådgiver i en række forskningsprojekter relateret til forskning i videregående uddannelse, kreativitetsforskning og publikumsforskning samt en række andre områder (såsom kontemplative studier og kliniske studier). Jeg brænder for tvær- og transdisciplinær forskning, samarbejde og design, især hvis det er relateret til (mere end klimarelateret) bæredygtig transformation af individ og samfund.
Jeg er underviser på universitetets pædagogiske program med særligt fokus på undervisning i små klasser. Desuden vil jeg som en del af både mine undervisnings- og forskningsaktiviteter støtte centret ved at studere og udvikle ressourcer, viden og værktøjer specifikt til inkluderende klasseværelser og undervisning.