I min forskning undersøger jeg, søger jeg at forbedre vores forståelse af succesfuld undervisning og læring for at skabe læringsmiljøer, der støtter lærere og studerende i udviklingen af deres kompetencer. Med disse mål for øje betragter jeg en grundig analyse af de kognitive, meta-kognitive og motivationsprocesser, der ligger til grund for læring og undervisning, samt kombinationen af forskellige forskningsmetodikker (eksperimenter, kvasi-eksperimenter, interviews) centrale komponenter i min forskning. Min forskning er tværfaglig ved at inddrage ideer fra uddannelse, psykologi såvel som fra lingvistik.
Igangværende projekter
Noticing Relational Perspectives (PI). Finanseret af DFF (Danmarks Frie Forskningsfond). 2025-2028.
TEACOP: Teacher Core Practices for Engaging Learning for All (co-PI). Finanseret af DFF (Danmarks Frie Forskningsfond). 2025-2027.
Nuværende ph.d.-projekter
Rasmus R. Hansen: Multimodal chatbot feedback. 2024-2027.
Ida Bang Hansen: AI-understøttet selvreguleret læring og metakognition. 2025-2028.
Forskningsinteresser
Instruktionsdesign, digitale læringsmiljøer, kunstig intelligens, video, feedback, ekspertise (faglig viden, professionel vision, overbevisninger).
Som lektor i anvendt læringsteknologi underviser jeg i universitetets pædagogikprogram med fokus på at integrere digitale teknologier i undervisningen i videregående uddannelse. Min forskning undersøger effektive undervisningsdesigns, der kan understøtte læring, med det formål at forbedre vores forståelse af succesfuld undervisning og læring.