Dette kursus introducerer og giver ph.d.-studerende redskaber til at planlægge og gennemføre undervisning på universitetet. Ph.d.-studerende, der deltager i kurset, vil blive introduceret til basale pædagogiske begreber, konkrete undervisningsmetoder og -aktiviteter, som også giver anledning til at reflektere over egen praksis.
Målet er, at deltageren efter kurset er i stand til at:
bruge forskellige teknikker til at aktivere de studerende i og mellem timerne
Ph.d.-studerende får en kort introduktion til de væsentligste forudsætninger for læring. Deltagerne kommer til at arbejde med sammenhængen mellem indhold, læringsmål, undervisnings- og eksamensformer i et undervisningsforløb, samt teknikker og øvelser til at aktivere de studerende både inden- og uden for klasseværelset.
Kurset er organiseret, så deltagerne får indsigt i og erfaring med universitetsundervisning via øvelser, eksempler og peer-feedback.
Kurset er baseret på aktiv deltagelse, hvor kursisterne arbejder med deres egen undervisning.
Kursisterne skal afsætte tid til forberedelse forud for og imellem undervisningsgangene, svarende til 20 timer. To uger før første mødegang åbnes kursets Brightspace-side, hvor der er instruktioner til forberedelsen.
Forberedelse er et krav. Ved manglende forberedelse vil man ikke kunne deltage i workshopdagene. Deltagelse i begge workshops et krav for udstedelse af kursusbevis.
Kurset består af 2 fysiske sessioner på i alt 10 timer + 20 timers forberedelse.
Den fysiske undervisning foregår på Campus Aarhus.
Kurset er kun for ph.d.-studerende ved Aarhus BSS.
Tilmeldingsfrist: 10. januar 2025 kl. 08.00
Tilmeld dig her