Workshop om collaborative learning

I denne workshop vil du blive introduceret til centrale teoretiske begreber bag kollaborativ læring. Workshoppen afholdes mandag d. 16. januar 2023 kl. 13.00 på CED og faciliteres af Lærke Marijke Nørholk, ph.d.-studerende fra Copenhagen Academy for Medical Education and Simulation (CAMES).

Workshoppen vil foregå på engelsk mandag d. 16. januar 2023 kl. 13.00 hos Centre for Educational Development (CED), bygning 1910, lokale 228 Foto: Michael Johansen, AU Foto
Lærke Marijke Nørholk er ph.d.-studerende ved Copenhagen Academy for Medical Education and Simulation (CAMES). Lærke fokuserer på kollaborativ læring i simulerede såvel som kliniske rammer. Hun forsker også i uddannelse af medicinstuderende under klinisk praksis. Foto: Privatfoto

Dato: Mandag den 16. januar 2023 kl. 13:00-16:00

Sted: Lokale 228, bygning 1910, Trøjborgvej 82-84, 8000 Aarhus C

Tilmelding: Du kan tilmelde dig via dette link (tilmeldingsfrist den 12. januar 2023)

Kollaborativ læring er en gruppeorienteret læringstilgang, der sætter studerende i centrum af læringsprocessen. Kom med til en begivenhedsrig eftermiddag, hvor CED har fornøjelsen af at få besøg af Lærke Marijke Nørholk, ph.d.-studerende fra Copenhagen Academy for Medical Education and Simulation (CAMES). Lærke vil præsentere sin forskning, og der vil være rig mulighed for at diskutere kollaborativ læring ind i vores egen undervisnings- og læringspraksis. Lærke Nørholk vil i denne workshop introducere centrale teoretiske begreber bag kollaborativ læring og diskutere forskningsresultater fra den medicinske pædagogiske litteratur vedrørende brugen heraf. Desuden vil udfordringer for implementeringen af kollaborativ læring både i simulerede og kliniske omgivelser blive diskuteret.

Workshoppen foregår på engelsk.

Program:

13:00-13:30 Kaffe og introduktion af Lærke Marijke Nørholk v. Anne Mette Mørcke (centerleder på CED) og rammesætning v. Jens Laurs Kærsgaard (Health-fakultetskoordinator på CED)
13:30-14:15 Oplæg om kollaborativ læring ved Lærke Marijke Nørholk
14:15-14:30 Kage og kaffepause
14:30-16:00 Workshop i grupper og opsummering i plenum tilrettelagt og faciliteret af Lærke Marijke Nørholk og Jens Laurs Kærsgaard