Introducere de studerende til en forståelse af det videnskabsteoretiske grundlag, der lægger til grund for den analytiske proces i kvalitativ forskning eksemplificeret ved fænomenologiske tilgange.
De studerende vil være i stand til at anvende relevante analytiske tilgange og til at træffe velinformerede valg i forbindelse med kvalitativ forskning.
Fokus vil være på fænomenologiske tilgange til kvalitativ sundhedsforskning, men flere spørgsmål vil kunne generaliseres til kvalitativ forskning mere bredt.
Efter kurset vil den ph.d.-studerende være i stand til at:
Kurset vil introducere til kvalitativ forskning som trækker på fænomenologien. De præsenterede analytiske tilgange vil tjene som teoretiske introduktioner til kvalitativ forskning og eksemplificere, at analyse af kvalitative data er en proces, der på forskellige stadier involverer flere niveauer af teori, metoder og empirisk materiale.
Deltagelse i kurset er gratis for:
Kursusdatoer:
For den fulde kursusbeskrivelse, datoer og tilmelding, se venligst kursuskalenderen for Graduate School of Health.